האתרים הטובים ביותר למציאת תמונות חינם

  • קטגוריה:כללי

איפה ניתן למצוא תמונות איכותיות לשימוש חינם?

בין אם אתם רוצים לכתוב פוסט ממומן לקידום העסק שלכם או פוסט אישי לקידום האידיאולוגיה החשובה לא פחות, אתם יודעים שהדרך הטובה ביותר היא שימוש בתמונה מקצועית אשר תופסת את העין. המטרה לא רק למשוך את העיניים של הקוראים והקונים הפוטנציאלים, אלא גם את האלגוריתמים של פייסבוק וכל אתר אחר אשר תרצו להשתמש בו.

מצד אחד, מפתה פשוט לגלוש לגוגל ולחפש שם את מה שנרצה, וללחוץ על "גוגל תמונות". אומנם שם נמצא אינסוף תמונות של מה שלא נרצה, אך בשיטה הזו כמה בעיות…

  • הרבה מהתמונות באיכות נמוכה או חוזרות על עצמן.
  • להרבה מהתמונות יש סימן מים קבוע על התמונה (watermark).
  • ברוב המקרים התמונות יהיו מוגנות תחת זכויות יוצרים ולכן לא ניתן להשתמש בהן, ובטח שלא למטרות עסקיות.

אם אתם מתכננים להשתמש בתמונה עבור האתר שלכם, פוסט בפייסבוק, או קידום העסק שלכם – לא מספיק שהתמונה תמשוך את העין, אלא היא צריכה להיות באיכות גבוהה, ללא סימן קבוע של חברה אחרת, וכדאי גם שיהיה מותר לכם להשתמש בה באופן חוקי.

הרי הדבר האחרון שתרצו זה להסתבך עם החוק, אחרי שהשקעתם זמן וכסף בבניית פוסט מושקע.

למזלנו, יש באינטרנט עשרות אתרי מאגרי תמונות, ורבים מהם יאפשרו לכם להוריד ולהשתמש בתמונות איכותיות בחינם. כמובן, לא כל האתרים נוצרו שווים, ולחלקם יש יתרונות או חסרונות ברורים. 

פליקר (Flickr) לדוגמה, אתר פופולארי למציאת תמונות, בו אנשים פרטיים יכולים להעלות את התמונות שלהם, ולכן אין סוף לכמות התמונות. אך שימו לב שמרבית התמונות באתר מוגנת תחת זכויות שמורות, ולכן אסורות לשימוש עסקי, וזה חסרון די בולט באתר – צריך להיות במודעות ולבדוק באיזה תמונות תוכלו להשתמש לאיזו מטרה. חסרון נוסף: צריך להירשם לאתר על מנת לצפות בתמונות.

לכן אין טעם ללכת על המוכר – אפשר להשתמש באתרים בהם כל התמונות מותרות לשימוש פרטי ועסקי ובחינם. בכל אחד מהאתרים יש אלפי תמונות, ולכן אם לא מצאתם את התמונה המושלמת באתר הראשון – בטח תמצאו באתר השני או השלישי.

אתרים מומלצים של תמונות בחינם

UNSPLASH

נתחיל מהמיטב. UNSPLASH מציע הכל: עיצוב נוח לשימוש, תמונות יפות באיכות גבוהה, וכולן ללא זכויות יוצרים. לאתר יש יותר ממיליון תמונות במאגר, כך שלא משנה מה תחפשו, תוכלו למצוא שם: רקעים למחשב או לטלפון, תמונות לקידום עסקים, תמונות נוף, ספורט, ועוד. 

unsplash
תמונה מ-UNSPLASH

Start Up Stock Photos

Start Up Stock Photos בחירה מעולה אם אתם מחפשים תמונה לקידום סטארט-אפ או עסק. האתר מציע המוני תמונות חינמיות וכולן בתחום העסקי/טכנולוגי/עירוני. אין פונקציה של חיפוש באתר, ומצד שני אין צורך, היות וכל התמונות שייכות למספר מצומצם של נושאים. תגללו ותוכלו למצוא תמונות של אנשים עם מחשבים וכלי כתיבה וכל זווית אפשרית.

האתר הוא סטארט-אפ בעצמו וכל התמונות צולמו על ידי אותו הצוות, והאנשים שמופעים בתמונות הם עובדים בחברה או חברים שלהם.

Startup Stock Photo

PEXELS


PEXELS
מציג את עצמו בתור The world's first inclusive free stock photo & video library  ואכן כבר בעמוד הראשון מתנוססות תמונות של דוגמנים ודוגמניות במגוון גדלים וגוונים. אם חשוב לכם להראות ייצוגיות בחברה שלכם – וכדאי לכם לקחת את זה בחשבון – זה אתר מעולה לבחור בו. 

יתרון נוסף זה שהאתר מציע גם סרטונים קצרים לשימוש חינם. האתר מציע תמונות וסרטונים במגוון נושאים, החל ממזון ועד תמונות אבסטרקטיות ורקעים.

אין דרישה לתת לינק או קרדיט לאתר בשימוש בתמונות, למרות שזה כמובן תמיד מוערך.

Photo from Pexels

Negative Space

Negative Space אתר מאוד נוח לשימוש – תוכלו לערוך חיפוש או לגלוש במספר רב של קטגוריות מסודרות היטב, כמו אוכל, טקסט, אופנה, טבע, ועוד. התמונות באתר חינמיות לשימוש אישי וגם עסקי, אך האתר מפרסם את Shuttershock. אם תלחצו על התמונה הלא נכונה, תגיעו לתמונות עם סימן מים ותתבקשו להירשם על מנת לקבל חודש של תמונות חינם. אל תתבלבלו – באתר עצמו יש מספיק תמונות חינם לכולם.

Photo from Negative Space

Burst

Burst אתר בת של שופיפיי (Shopify) ומציע ים של תמונות חינם, לשימוש פרטי ועסקי. ניתן לחפש תמונות לפי מילות מפתח או לעיין במגוון הקטגוריות שהם מציעים: החל מהבנאלי (נשים, מזון, עבודה מהבית) ועד הספציפי (שפת סימנים, קפה, שיער, אפייה ביתית) ניתן להירשם לקבל תמונות חדשות במייל.

האתר מציע תמונות מאת צלמים רבים עם קרדיט לכולם, כך שאם מצאתם תמונה שמאוד אהבתם – תוכלו להיכנס לפרופיל של הצלם ולמצוא עוד צילומים פרי ידיהם.

Photo by Edneil Jocusol from Burst

Pixa Bay

עוד אתר מאוד נוח לשימוש עם תמונות מהממות. היתרון הבולט של Pixa Bay זה שנוח מאוד לחפש תמונות גם לפי גודל התמונה. יש באתר יותר מ-1.8 מיליון תמונות, כך שסביר שתמצאו את מה שאתם צריכים. האתר מציע גם אוסף של סרטונים לשימוש חינם.

Image by Kranich17 from Pixabay


Reshot

אתר שמנסה להיות קצת שונה. התמונות עדיין איכותיות וניתן לחפש לפי מילות מפתח או לעיין בקטגוריות, אך האתר מנסה להגדיר מחפש את ה-stock photo. לא תמצאו 50 תמונות כמעט זהות של אדם יושב מול מחשב ב-Reshot, אבל מלבד זאת הם די סטנדרטיים. יש להם היצע גדול אבל לא מציעים שום דבר יוצא דופן מבחינת חלוקה לנושאים או יכולת חיפוש.

Styled Stock

אתר שמציע מאגר תמונות עם טוויסט נשי. האתר מיועד בעיקר ליזמיות, אבל כולם יוכלו למצוא בו משהו. בעוד האתר מכיל הרבה תמונות להורדה חינם, הוא מציע גם "חבילות" של תמונות מצילומים במגוון נושאים (לדוגמה, חבילת תמונות "אמהות" או "אפליקציה") אותן ניתן לקנות בזול (כ-7 דולר לחבילה של 20-50 תמונות). יתרון נחמד ב-Styled Stock זה שניתן לערוך חיפוש לתמונות לפי צבע, למי שרוצה לוודא שהתמונות יתאימו לעיצוב קיים.

 

מאגרי תמונות בתשלום

אם איכשהו לא מצאתם את התמונה הנכונה לכם במאגרי תמונות חינם, שווה לשקול להשתמש בשירותים של מאגר תמונות מקצועי בתשלום. כשיש מנוי לאתר מקצועי ומהימן, ניתן לנשום לרווחה בידיעה שתמיד תמצאו שם את מה שאתם צריכים, במקום לחפש כל פעם בחמש אתרים שונים. אם יש לכם צורך קבוע במספר רב של תמונות, תעשו לעצמכם חיים קלים ותבדקו את האופציה למנוי.

 

ShutterStock

בשאטרסטוק (ShutterStock) יש הכל: אוסף אינסופי של תמונות, סרטונים, אנימציות, מוזיקה, וכלים (כגון כלי להכנת קולאז'ים). פונקציית החיפוש שלהם ללא תחרות – ניתן לחפש לפי גודל תמונה, נושא, אורך סרטון, קטגוריה, ועוד הרבה מאפיינים אחרים.

ניתן להירשם למנוי חודשי לפי חבילת צרכים – מ-49 דולר שיעניקו לכם 10 תמונות חודשיות ועד חבילה של 249 דולר, שתעניק לכם שימוש של 750 תמונות לחודש (רק 0.33 דולר לתמונה). ניתן גם לרכוש חבילת תמונות (5 תמונות ב-49 דולר או 25 תמונות ב-229 דולר). ישנה אפשרות לרגוש תמונות ברישיון מורחב, שיאפשר לכם להשתמש בתמונות גם kסחורה, בתבניות אינטרנט, בתבניות הדפסה ובחללים מסחריים.

DepositPhotos 

אתר שמציע חלופה זולה יותר לשאטרסטוק. מעבר למנוי חודשי רגיל (69 דולר ל-75 תמונות, 199 דולר ל-750 תמונות), הם מציעים גם מנוי גמיש – 10 תמונות ב-9.99 לחודש, וכל תמונה נוספת עולה דולר נוסף בלבד. לא ניצלתם 10 תמונות בחודש מסוים? לא נורא, הספירה תעבור לכם לחודש הבא. ניתן גם לקנות תמונות על בסיס חד-פעמי.

DepositPhotos מספקים את הסחורה – יש להם אוסף ענק של תמונות וסרטונים במגוון נושאים ובאיכות מעולה.

 

איך בוחרים את מאגר התמונות?

כפי שאתם רואים, האינטרנט מציע מגוון גדול של פתרונות לחיפוש תמונות. בשביל לדעת באיזה אתר לבחור – כדי שלא תבזבזו שעות מותרות בגלילה אינסופית – קחו רגע להבין את הצורך שלכם וכך תוכלו לדייק. כמה תמונות אתם צריכים כרגע? האם תצטרכו עוד בקרוב? מה הזוויות שאתם מחפשים, גודל התמונה, איזו אווירה אתם מקווים להשרות עם התמונה שלכם? התמונה הנכונה עבורכם נמצאת שם – עכשיו נותר לכם רק למצוא אותה.

כתיבת תגובה