קורס בניית אתרים בוורדפרס – סקירה

אוקי, אז זו סקירה ראשונה שלי, מנסה לעשות אותה כמה שיותר מקיפה ברורה ושקופה.
אקדים ואומר שקורסים לבניית אתרים לרוב רק יפתחו לכם את הדלת לעולם ויתנו לכם היכרות והבנה כללית, את ההתקדמות והלמידה בפועל תצטרכו לעשות בעצמכם, ע"י תרגול.

אז יאללה לסקירה של הקורס תכלס:

תחילה לסילבוס – הסילבוס הציע חלוקה של התכנים לפי יחידות לימוד. זה לא מושג שראיתי לפני בהקשר של קורסים אבל זה היה נראה מעניין. כל יחידה מתייחסת לנושא אחר; יחידת עמודי נחיתה, יחידת אתרי תדמית, יחידת אתרי סחר וכך הלאה. בדקתי אם יש או אין רציפות והמשכיות בין התכנים, ז"א – האם כל יחידה היא בפני עצמה או שיש קשר בין כל יחידות הלימוד? בכל מקרה, נראה שיש פה תוכן מאוד מקיף.

אלמנט שבלט לי היה הבטחה לתעודת סיום עבור בוגרי הקורס. קצת הפתיע אותנו שקורס אונליין מציע תעודה ובטח כשלא מדובר במוסד או מכללה מוכרת – אלא קורס פרטי לחלוטין. אך מצד שני הבנתי את הצורך השיווקי בתעודה כזו. למי שלא בקיא בנושא – כל אחד יכול להנפיק לכם תעודת סיום על קורס / סדנה / הרצאה או כל דבר אחר, אך אין זה אומר שהיא יכולה לשמש כראייה למשהו מלבד אלו המוכרות על ידי משרד ממשלתי.

פניתי עם השאלה הזו לאתר הקורס (חוליאן טרומפר). והוא הסביר לי שהתעודה המוענקת לבוגרי הקורס אשר ביקשו לקבל אותה לידייהם ושהם אכן עמדו בדרישות הסף. בנוגע להיכן היא מוכרת – אמר כי היא משמשת כתעודה ייצוגית בלבד. אחרי שיצרתי את האינטראקציה הראשונית גם ביקשתי לראות את התוכן שלו לטובת הסקירה ונענתי בחיוב (מי לא יסכים לבדיקה של אלמנטור גייד = ) – מכאן אני כבר צולל לתוכן עצמו.

קורס בניית אתרים בוורדפרס

כל נרשם מקבל דרך המייל פרטי גישה אישיים שהוא יכול להכנס איתם לאזור אישי (יש מספר קורסים באתר ולכן לא ניתן עם אותם הפרטים להכנס ולראות את כל התוכן). הקורס באמת חולק לפי יחידות לימוד ולפני כל פרק היה תקציר של התוכן שלו. 

בעת ההרשמה קיבלתי פרטי גישה לאתר וורדפרס חדש שמכיל כבר כמה פלגינים בהם אלמנטור ואלמנטור פרו. חוליאן, מי שיצר את הקורס, אמר כי כל סטודנט מקבל לצד פרטי הגישה לתכנים גם אתר וורדפרס אישי לטובת התרגול המכיל תוספי פרימיום והגדרות ראשוניות לטובת נחיתה רקע.

באתר הקורס עצמו יש עשרות פרקים ונראה שהם מתעדכנים מעת לעת (ליום כתיבת מאמר זה ראיתי מעל 50 פרקים). התחלתי לצפות ביחידה הראשונה ואהבתי את הפרגון לאלנטור ☺ הקורס אכן מבוסס עליו אך לא רק, בהמשך יש הסבר על תוספים משלימים שמאפשרים ליצור פונקציות נוספות כמו ווקומרס, acf, cptui שהם בהחלט אחלה דרך להתפתח מבניית אתרים פשוטים לאתרים יותר מורכבים.

נראה שהקורס נבנה בקפידה. הוא נעים מאוד, ישנה התייחסות גם לשיווק דיגיטלי ולא רק לבנייה של האתר עצמו שזה בונוס יפה מאוד. התרשמנו שמי שילמד את הקורס בהחלט יקבל כניסה טובה לעולם של הבניית אתרים, ויצא עם לפחות אתר אחד בשביל תיק עבודות (שיבנה במהלך הקורס) ועם הידע שהוא יצבור בקורס.

אך הנה אזהרה: מאחר והקורס הוא דיגיטלי, אין פידבק כלשהו ועידוד חיצוני שמדרבן אתכם להמשיך וללמוד. המשמעות היא שבלי משמעת עצמית, לא סביר שתצליחו להפיק את המיטב או אפילו חלקו מהקורס. בשורה התחתונה – במידה ואתם אנשים עם ראש על הכתפיים, יכולים להיות אחראים על לוחות הזמנים של עצמכם, אז אני ממליץ על הקורס. בנוסף, בקשתי, וקיבלתי קופון הנחה של 10% על ההרשמה לקורס, אז תודו לי אחר כך ☺

קוד קופון לקורס בניית אתרים: ELEMENTORGUIDE

כתיבת תגובה